Det finnes mange eksperter på sunn mat og lavkarbo, men jeg er en av de få som er kokk i daglig virke på storkjøkken. Jeg er en praktisk kostholdsveileder.Dette er det jeg vektlegger når du bestiller meg som inspirator på et av dine kurs.

Ta kontakt ved å sende meg en epost.

- Audun

søndag 15. januar 2012

MIGRENE

Migrene er jo som de fleste vet et anfall med pulserende hodepine, som kan vare over flere dager.Under migreneanfall har man funnet ut at det skjer en sammentrekning og deretter en betydlig utvidelse av pulsårene i hodet.

Hva er det som  utløser migreneanfall ?
Jo svingende blodsukker som man bla får av "høykarbomat", først skyhøyt blodsukker, deretter insulinpåslag for deretter blodsukkerfall og adrenalinpåslag...
Stress , inntak av sjokolade,appelsiner,rødvin lite søvn og som nevnt svingende blodsukker og inntak av aspertam/kunstig søtningsstoff kan også utløse dette..

Hvordan forebygger man migreneanfall ?
Spis mat som ikke påvirker blodsukkersvingninger som ekte protein og ekte fettrik mat med lite sukker/karbohydrater. Unngå sjokolade,rødvin, appelsiner og ost..de klassiske farene.
Spis mye frø og nøtter for å få rikelig med magnesium gjennom maten.
Ta ev tilskudd av magnesium.
Få en regelmessig livsstil med lite stress og masse søvn..

Lev sunt og godt med ekte god mat og en bra livsstil..
Lykke til...:-))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar